Gold Coast 2

7 april 2014 - Gold Coast, Australië

Hoi allemaal,

Laatste dag en laatste blog voordat ik morgenochtend om 6u bij de bushalte aan mijn lange reis naar huis begin.

Wat heb ik de afgelopen 23 dagen gedaan ? Tijd voor wat cijfertjes ! ;-)

Meer dan 40.000 km gevlogen, dat is 1x rond de aarde, 10 vluchten met 5 verschillende maatschappijen.
Bijna 2000 km gereden met de auto en ongeveer 150 km in de bus gezeten.
Met de trein/metro 400 km. Met de veerboot 55 km. Allemaal erg goed voor het milieu.

Toch ook nog 45 km gefietst en rond de 100 km gewandeld.

In observatiedek van 4 gebouwen geweest die hoger waren dan 250 meter.

Vier nachten geslapen in een vliegtuig en verder van een cabin op een camping tot en met een penthouse-achtig apartement, in totaal 11 verschillende bedjes.

Het absolute hoogtepunt was Sydney. Gevolgd door de natuur van Rottnest Island, Great Ocean Road en Mount Cook. Perth en Brisbane zijn echt leuke, relaxte steden, Melbourne ietsje minder. GoldCoast is een echte badplaats, druk en levendig, Nieuw Zeeland is precies het tegenovergestelde, rust, rust, rust.

Vandaag weinig gedaan, op een heel rustig strand gelegen (maandag) wat door de mensen van tripadvisor is gekozen als mooiste strand in deze omgeving. 2 kilometer lang, goeie golven en het was mooi weer. Badlaken, fles cola en zak chips en we komen dag wel door. Bijkomen van drie mooie weken en voorbereiden op een lange, lange terugreis. Drie vluchten voor de boeg, ongeveer tezamen 20u en ook nog eens 8u (Kuala Lumpur) en 4u (Dubai) overstap-tijd.

Bij deze allemaal bedankt voor jullie reacties op de blog, leuk om te lezen en leuk om te doen. Hoop dat jullie het ook leuk vonden om op de hoogte te blijven van peterdownunder.
Tot in Nederland !!

Groeten
Peter

1. Ad en Koos Verhagen:
    7 april 2014
    Hoi,Peter
    Ook voor mij de laatste keer dat ik op je blog schrijf,wel graag gedaan en vond het geweldig om te zien en te horen wat je allemaal gedaan hebt!!
    Wat een kilometers heb jij afgelegd zeg,en nu komt de terugreis nog!
    Heel goed van je dat je een rustdag ingelast hebt zo vlak voor je vetrek,je hebt nog heel wat uurtjes voor de boeg!
    Heel fijn dat je genoten hebt van deze vakantie ook al was je alleen!
    Bedankt Peter dat ook wij mee hebben kunnen genieten door ons op de hoogte te houden door je reisverslagen en foto's!
    Peter, Koos en ik wensen je een hele goeie en veilige reis terug!
    Heel veel groetjes van ons
    Ad en Koos
  2. Ron:
    7 april 2014
    Heee Peter,
    Wat is het snel gegaan zeg! Je hebt in elk geval een geweldige vakantie gehad. Het was leuk om deze te volgen. Dat gaan we in het najaar natuurlijk weer doen, tenminste als je dan weer blogt!
    Goeie reis terug en tot binnenkort!

Groeten,
    Ron