Nieuw Zeeland 4

2 april 2014 - Cromwell, Nieuw-Zeeland

Hoi allemaal,

Vanochtend vertrokken vanuit Wanaka naar Queenstown, het mekka voor de avonturiers, de echte durfals. Je kunt hier allerlei extreme sporten doen zoals skydiven, paragliden, raften op wild water, speedbootjes, zweefvliegen en natuurlijk de bungee jumps. De eerste commerciele bungee jump was in Queenstown (brug 43 meter) maar ook 1 van de hoogste bungees ter wereld is hier, 140 meter. Volgens wikipedia staatie op de 3e plek. Helaas kun je er niet zelf met de auto naar toe rijden (Nevi bungee).

Mijn grootste uitdaging was het vinden van een parkeerplekje, pfffff, tis druk.
Durfal als ik ben eerst maar eens met een gesloten gondeltje naar 450 meter, mooi uitzicht over het dorpje en het meer. En ook hier kan worden ge-bungeed. Veel mountainbikers gaan met de gondel naar boven en pakken dan de afdaling door het bos naar beneden.

Daarna terug naar het dorpje, lekker gegeten aan de boulevard (http://www.pier19.co.nz) en rondje gewandeld. Tis vandaag weer prachtig weer, 24 graden en mooie blauwe luchten. Gezellig dorpje, maar erg commercieel. Beetje te vergelijken met Valkenburg, maar dan aan een meer. Queenstown is het meest zuidelijke plekje dat ik bezoek op mijn reis, dus ik ben nu het verst van huis, ik schat ongeveer 21.000km.

In de namiddag vertrokken naar mijn hotel in Cromwell, op ongeveer 50km afstand, dus dat is een makkie. Onderweg kwam ik langs de plek van de allereerste bungee, eventjes staan kijken, blijft leuk om te zien. Sommigen gingen echt net kopje onder. Cromwell is een volgend gehucht van 4000 inwoners. Maar ze hebben een benzine-pomp en wat eettentjes, verder weinig te beleven. Ik sta op een klein bungalow-parkje, 25 stuks schat ik, maar er zijn niet veel gasten.

Morgen weer een behoorlijke rit, terug naar de kust, Timaru is dan de eindbestemming, ongeveer 300km.